З яких частин складаються покришки?
Невеликий лікнеп на тему «З чого зроблені покришки, і як на їх характеристики впливають складові частини?»
Основою шини є каркас - текстильне полотно, вкрите гумою. Його якість визначається кількістю ниток на дюйм, яке позначається як TPI або як EPI. Чим щільніше каркас, тим легше і надійніше покришка.
Корд - це кільце, яке визначає діаметр покришки і не дає їй вискакувати з обода колеса. Зазвичай корд виготовляється з металевого дроту. Зараз все популярнішим моделі покришок з м'яким кордом з кевлара, арамида або інших подібних нерозтяжних волокон. Такі покришки можна складати, тому називають фолдінговимі. Вони легше своїх сестер з металевим кордом.
Протектор і борти покришки роблять з гуми з різними добавками, так званого компаунда. Він повинен задовольняти різним якостям залежно від призначення покришки. Від складу гуми буде залежати, скільки буде важити шина, як велосипед буде управлятися на мокрому асфальті, як швидко байк буде котитися, як добре колеса будуть чіплятися за грунт і каміння. Загальне правило таке: чим твердіше гума, тим краще накат і гірше зчеплення, і, навпаки, ніж застосовуваний в покришці складу м'якше, тим сильніше деформуються протектор і виступи, як би обтікаючи нерівності, через що падає швидкість і росте надійність зчеплення.
Каркас і захист від проколів
Iron Cloak ( «Залізний плащ») - високоякісна захист від проколів, яку Kenda вважає своєю найкращою розробкою. Являє собою шар полотна з арамідних волокон (арамід - брат кевлара, з нього теж роблять куленепробивні жилети і каски) по всій площі покришки: від одного корду до іншого. У шинному «пирозі» йде відразу за каркасом. Захищає камеру не тільки від проколів через протектор, але і борти шини від розрізів і розривів. І при всьому при цьому практично не збільшує вагу покришки, що, ясна річ, дуже добре.
Iron Cap («Залізний шолом») - знову ж таки захист камери з усіх боків, як в Iron Cloak, але цей шар розташований безпосередньо перед гумовим шаром протектора. Використовуються деякі технології з Iron Cloak, судячи з усього, це гумова стрічка з волокнами арамида. Відповідно, не так добре захищає від проколів, але дешевше. Також має спрощену, версію під назвою Iron Cap Belt (раніше відому як PRC2), що захищає тільки під поверхнею протектора. Прикладом є дорожня Kenda K196 Kontender.
CAP, Casing Added Protection (раніше CAP Ply, «Додатковий захист каркаса») - шар якогось захисного матеріалу на всю покришку, включаючи борту. В основному використовується в кращих даунхілльних покришках, щоб захистити камеру від пошкодження ободом при сильному ударі. Використовується в широченной даунхілльной Kenda K1010 Nevegal Pro 26x2.70
K-Shield ( «К-щит») є простенької технологією виготовлення антипрокольной шару з включенням араміндих волокон і керамічних частинок. Прикриває тільки зону протектора.
У K-Shield Plus використовується жирніший і вгодований, 5-міліметровий захисний шар. Через свою товщини є надійним і важким, як бронетранспортер, але через використання гумотехнічних технологій кам'яного віку не варто, як надувний човен з мотором. Аналог Schwalbe SmartGuard і Michelin Protek Max.
Endurance («Стійкість») - комбінація найкрутіших і надійних технологій Kenda для захисту від проколів. У покришках преміум-класу використовується каркас з щільністю 120 TPI, гнучкий арамідна корд, захисне покриття з арамида Iron Cloak над каркасом, а потім ще й шар K-Shield під протектором. У шинах простіше каркас має щільність 60 ниток на квадратний дюйм, але захисні шари ті ж.
Склад гуми
Компаунд L3R Pro - це покращений добавками мотоциклетної гуми складу L3R, який вже не використовується. В результаті протектор стирається менше, а маса покришок, виготовлених з L3R Pro, нижче. Зазвичай використовується в кендовскіх високоякісних покришках для крос-кантрійних гірських велосипедів та для дорожніх велосипедів. Його твердість по Шору - 60A.
Stick-E ( «Липучка») - це компаунд для їзди в горах і божевілля на швидкісних спусках. З назви очевидно, що це м'яка гума з твердістю 50A по Шору, вона надає виключне зчеплення і додаткову амортизацію при їзді по горбатих лісовими стежками, де не ступала нога людини. Використовується в першу чергу в покришках шириною більше 2,3 дюйма. Природно, зворотна сторона м'якості - поганий накат і низька швидкість на асфальті або іншій дорозі з твердим покриттям. Зокрема, з цього компаунда зроблена Kenda K1010 Nevegal Pro.
Dual Thread Compound ( «Подвійний компаунд для протектора») - це, як не складно здогадатися, комбінація двох різних складів в одній покришці. L3R Pro використовується для центру протектора, а Stick-E - для формування «липких» грунтозацепов, впевнено «тримають» поворот, завдяки чому покришка служить довше односкладних, а чіпляється так само, як м'яка. DTC використовується в моделях Legendary Series, гоночних і інших високоякісних шинах:
R2C - це, за заявами виробника, краща гума Kenda для їзди по дорозі. Як і DTC, покришки R2C виготовляються з двох марок гуми різної твердості. Однак, для асфальтових доріг найкраще підходить більш жорстка гума: для центральної частини - накатістость і швидка з твердістю 68A по Шору, для плечей, як зазвичай, більш м'яка і чіпка.
Natural Rubber Compound ( «Компаунд з натуральної гумою») - це компаунд з низьким опором коченню, що складається з суміші натуральної та синтетичної ґуми. NRC дещо м'якше R2C (у нього 65A) і використовується для виготовлення шин-трубок
Race Stick-E Rubber («Гоночна липка гума»). З назви зрозуміло, що це і для чого потрібно. Через твердості по Шору в 42A компаунд RSR є ну дуже м'яким. Подібно родинному Stick-E забезпечує додатковий мікрорівень амортизації. RSR ідеологічно розроблений для модельного ряду даунхілльних покришок, він підійде як для міжнародних змагань, так і розваг в найближчому екстрим-парку. Знову ж, низька твердість означає «липкість» і поганий накат на асфальті.
Standard Rubber Compound ( «Стандартний гумовий компаунд») є компромісом між низьким опором коченню, гарну зносостійкість і довговічністю протектора, завдяки чому вважається досить універсальним рішенням для будь-якого стилю катання. Як будь-яка спроба об'єднати непоєднувані, є компаундом якості так собі. З SRC виготовлена шипована Kenda K946 Klondike Standard.
Технологія Dual Layer Rubber ( «Подвійний шар гуми») полягає в пошаровому формуванні малюнка протектора. Кожен виступ грунтозацепов виготовлений з м'якого компаунда з твердістю 42A і більш стійкого з твердістю 65A. М'яка гума добре чіпляється за мокрі камені, коріння і поглинає дрібні нерівності грунту. Більш твердий шар збільшує довговічність і пружність протектора, дозволяючи йому краще продавлювати грунт і забезпечувати надійне зчеплення на пухких поверхнях. Є аналогом Schwalbe TripleStar, але у Kenda на один шар гуми менше.
Sealant Compatible від Kenda - це модифікація вже існуючих покришок від Kenda, яка дозволяє переробляти звичайні колеса в безкамерні з використанням спеціального герметика. SCT - податок Tubeless Ready у Michelin і Schwalbe. Однак, якість таких безкамерних коліс залишається під сумнівом.
Покришки Kenda сертифіковані компанією Mavic для використання з ободами Universal Standard for Tubeless (UST) в безкамерних системах, які не бояться проколів на кшталт Kenda K910 Klimax Lite.
Переглядів: 322
Отзывы о статье: 0 (читать все отзывы о статье, добавить отзыв о статье)
Дата: 17.01.2020